Skip to Main Content

פנימית לייב: LIVE פנימית

undefined

כללי הפורמט

לטובת מצטרפים חדשים, מספר נקודות ועקרונות לגבי הפורמט: 

  • בכל מפגש יש מציג מקרה, שני צוותים המורכבים כל אחד מסטודנט מוביל מקרה ורופא מלווה, ורופא או סטודנט אשר ממלאים בזמן אמת את פרטי המקרה בטבלה המופיעה על המסך. 
  • המקרה מוצג באופן מתגלגל. בכל עצירה סטודנט מוביל מקרה מתייחס לדברים שהוצגו עד כה- מה הן מחשבותיו לגבי הפרטים שהוצגו, מה האבחנה המבדלת שעולה, איך כדאי להתקדם וכו'. כאשר הסטודנט מסיים הרופא המלווה שאיתו מסכם את הדברים ומוסיף מחשבות נוספות משלו. בהמשך חוזרים למציג שממשיך לספר על המקרה, והכדור עובר באותו אופן לצוות השני.
  • פרטי המקרה המוצג אינם ידועים מראש לסטודנטים או לרופאים המלווים. מציג המקרה מפרסם מראש את התלונה העיקרית בלבד, זאת על מנת לשמור את הדיון פתוח ואמיתי ככל האפשר. מטרתנו המרכזית היא שיפור ה- clinical reasoning- שיקוף תהליכי חשיבה קלינית, פתיחת אבחנה מבדלת בהקשר של חולה מסוים ולא באופן 'גנרי' וכו', ולא 'פליטה' של ידע יבש.
  • אנחנו רוצים מאד לשמוע את הסטודנטים כמה שיותר, אך מצד שני- לא להביך את הסטודנטים המשתתפים בשאלות ישירות, ולכן הדיון הולך תמיד קדימה, בלי "פינג-פונג"!
  • מותר ורצוי להגיד- "אני לא יודע/ת"! זו אחת המיומנויות החשובות ביותר של רופא, זה מה שמעודד אותנו לבדוק את עצמינו, להתייעץ עם קולגות, ללמוד ולהשתפר.
  • בסוף המקרה אנו משתדלים מאד שיהיה "בונוס" בדמות מומחה מסכם מתחום רלוונטי שייתן 10-15 דקות של סיכום לגבי החולה שהוצג והנושאים שעלו (הזמנת המומחה- באחריות מציג המקרה, רק הוא יודע מה הוא מתכנן להציג...)
  • במקביל לדיון על המסך מתנהל דיון ער על המקרה בצ'אט. הצ'אט מבחינתנו הוא חלק חשוב ביותר בכל הצגת מקרה, ומאפשר השתתפות וחשיבה אקטיבית על המקרה של כל הסטודנטים, ולא רק של השניים שנמצאים על המסך. אנחנו משתדלים מאד שבצ'אט יהיה רופא נוסף שישתתף בדיון שם, ובסיכום המקרה מתייחסים ככל האפשר גם לנקודות שעלו בצ'אט.
  • אנו מפרסמים את הקלטות המקרים כדי לאפשר צפייה במועד מאוחר יותר, אך מעודדים אתכם מאד להצטרף ב- Live! השתתפות פעילה של צופים ודיון ער בצ'אט תורמים מאד לאיכות ההצגות ולאווירה הטובה. 
  • הדיונים פתוחים לסטודנטים מכל הפקולטות! מזמינים אותכם להצטרף אלינו, ללמוד, והכי חשוב- להנות!

ברוכים הבאים

undefined

ברוכים הבאים לפנימית Live!

התחלנו בתקופת הקורונה, כאשר הסטודנטים בשנים הקליניות היו מושבתים. ניסינו לחשוב מה אפשר לעשות איתם בתקופה הזו, וחשבנו שהצגות מקרים אינטראקטיביות ב zoom יכולות להיות פתרון נחמד.

בזכות שיתוף הפעולה המעולה מצד הסטודנטים הפורמט תפס, ומהר מאד הבנו שאנחנו רוצים להמשיך גם כאשר הלימודים חזרו לסדרם (פחות או יותר…)

קישורים לפייסבוק וטלגרם

שיבוץ עצמי לסטודנטים להשתתפות כמובילי מקרה

צור קשר

ד"ר שאול יערי yaari@hadassah.org.il 

ד"ר אדר זינגר adar.zinger@mail.huji.ac.il 

ד"ר ארי בנסון: abenson@hadassah.org.il