Skip to Main Content

מדדי תוצרת מחקרית - הספרייה הרפואית: מדדי חוקרים

h-index מאמרים בנושא

Bletsas, A. & Sahalos, J.N. (2009).  Hirsch index rankings require scaling and higher moment. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 60(12), 2577-2586.

García-Pérez, M.A.  (2011). Strange attractors in the Web of Science database.  Journal of Informetrics, 5(1), 214-218.

Jacsó, P. (2008).  Testing the calculation of a realistic h-index in Google Scholar, Scopus, and Web of Science for F.W. Lancaster.  Library Trends, 56(4), 784-815.

Jiang, L., Sanderson, M., Willett, P., Norris, M., & Oppenheim, C. (2010).  Ranking of library and information science researchers: Comparison of data sources for correlating citation data, and expert judgments.  Journal of Informetrics, 4(4), 554-563.

 

פרופיל חוקר

על החוקרים לקחת אחריות על מדדי הפרסום שלהם - הם צריכים להנכיח את עצמם ולוודא שמרכולתם מוצגת בכל הפלטפורמות הראויות. כך הם יוכלו לעקוב אחר תוצרתם, השפעתה ומדדים אחרים כגון h-index.

ORCID - מזהה דיגיטלי שמאפשר פרופיל ייחודי לכל חוקר.

Google Scholar Citations - בחירת פרסומים והגדרת פרופיל מחבר ב- Google Scholar. דוגמה של דף חוקר

Scopus Author Profiles  - בחירת פרסומים וניהול פרופיל מחבר ב-SCOPUS.

בדיקת ההשפעה של החוקר

h-index מודד את הפרודוקטיביות ואת ההשפעה של חוקר, על ידי בחינת מספר הציטוטים של הפרסומים (מאמרים) לאורך השנים.

 

עוד על h-index

קביעת h-index:

Web of Science לאחר חיפוש לפי מחבר ((author ואיתור כל פרסומיו יש לבחור ב-Create Citation Report (בדף התוצאות). 

 - Scopusלאחר חיפוש לפי מחבר, יש ללחוץ על שם המחבר והמדד מופיע לצד מידע נוסף. לפרטים נוספים - דף העזרה של Scopus.

ניתן גם להשתמש ב-  Google Scholar כדי לחשב h-index. יש לפתוח חשבון (חינם). לאחר מכן יש לעקוב אחר ההוראות (שלב אחר שלב זמינות) המסבירות כיצד משתמשים בכלי זה. חייב להדגיש של-Google Scholar יש נטייה לספק מספרים "מנופחים" בגלל הכללת ציטוטים שאינם מתוך כתבי עת שפיטים.

Harzing's Publish or Perish  - תוכנה המשתמשת ב- Google Scholar כדי לדלות ולנתח ציטוטים של מאמרים מחקריים, להציג נתונים סטטיסטיים על ציטוטים, מדדי כתבי עת ומדדי חוקרים.

רקע

חיפוש ובחינת מדדי תוצרת מחקרית הינם תהליכים מורכבים ויש להכיר את המגוון הרחב של הכלים העומדים לרשותנו. מטרתו העיקרית של מדריך זה היא לסייע לחברי סגל/חוקרים/מרצים (מועמדים לקידום ובכלל) להכיר את הכלים המקובלים בעולם המחקרי לניתוח ציטוטים, מדדי כתבי עת וכלים אחרים למדידת תוצרת מחקרית.

מהם מדדי תוצרת פרסומית של חוקרים

מדדי תוצרת פרסומית של חוקרים מאפשרים לבחון ולקבוע את ההשפעה והפרודוקטיביות שלהם. ההשפעה של החוקרים נקבעת על ידי גורמים רבים, בין היתר, כמה פעמים הם מצוטטים ובאיזה כתבי עת הם מצוטטים.

מדדי החוקרים זמינים ב-Web of Science, Scopus וב- Google Scholar. פנה/י לספרן יעץ אם את/ה זקוק/ה לעזרה בקביעת הדרך לחשב ולהבין את מדדי החוקר שלך.

WOS

Web of Science

Search Web of Science Core Collection™
   

Copyright 2022 Clarivate Analytics